Probabil cea mai importanta si mai ieftina strategie de promovare online este sa iti cresti pozitionarea in motoarele de cautare astfel incat sa fii gasit de target-ul tau cat mai usor – pe prima pagina din Google.

Motorul de cautare trimite roboti – “spiders” pentru a indexa continutul paginilor tale web, asadar tu trebuie sa lasi “indicii”cu privire la continutul paginii tale, asfel incat sa iesi printre primii in rezultatele cautarilor.

Iata cateva tehnici SEO On page pentru promovarea site-ului tau in motoarele de cautare:

  1. Scrie titlu descriptiv pentru fiecare pagina din site-ul tau, utilizand cuvintele cheie cele mai importante prin care utilizatorii te pot gasi. Tine cont: Acest titlu reprezinta identitatea ta in motoarele de cautare.
  2. Adauga Description META Tag – Descrierea trebuie sa contina principalele cuvinte cheie relevante pentru pagina respective
  3. Include cuvinte cheie in Headers (H1, H2, H3) – Motoarele de cautare considera cuvintele cheie care apar in headline si subheads a fi importante pentru pagina respectiva, asadar asigura-te ca apar cuvintele cheie importante pentru business-ul tau in header tags.
  4. Pozitioneaza, pe cat posibil, cuvintele cheie in primul paragraph din text – Motoarele de cautare se asteapta sa gaseasca in primul paragraph cele mai importante cuvinte cheie pentru pagina respectiva, pornind de la premiza ca se realizeaza o scurta introducere cu privire la continutul intregii pagini
  5. Foloseste cuvinte cheie in Hyperlinks – Cand motorul de cautare vede cuvinte cu hyperlink in continutul paginii tale, le considera ca importante pentru pagina respectiva.
  6. Creaza-ti site-ul SEO Friendly – Tu vrei ca motorul de cautare sa gaseaza toate paginile site-ului tau. Tine cont ca meniu-rile realizate in Java Script si Flash nu sunt recunoscute foarte bine de motoarele de cautare.
  7. Creaza un site map cu link-uri catre toate paginile din site-ul tau. Acest site map va ajuta atat vizitatorii cat si motorul de cautare de a gasi toate paginile din site-ul tau.
  8. Creaza pagini web cu focus pe fiecare cuvant cheie.
  9. Promoveaza-ti filmele, imaginile si continutul audio din site-ul tau in motoarele de cautare – Google, de exemplu, afiseaza in rezultatele cautarii si imagini, video sau audio clip-uri relevante pentru cautarea efectuata.
  • Promovare site – Strategii SEO offpage – Link Building:

De cand Google si alte motoare de cautare considera numarul the link-uri care trimit catre site-ul tau ca un factor important de relevanta (“Link popularity”), inseamna ca mai multe link-uri de pe alte site-uri te vor pozitiona mai sus in motoarele de cautare. Atentie insa! Site-urile care trimit catre site-ul tau trebuie sa fie de incredere pentru a fi luate in considerare de catre Google.

Cateva strategii de link building:

  1. Inscrie-ti site-ul in principalele Directoare.
  2. Inscrie-ti site-ul in asociatii si directoare specializate, targetate pe business-ul tau.
  3. Link Exchange – gaseste site-uri din domeniul tau de activitate si solicita un schimb reciproc de link-uri.
  4. Scrie comunicate de presa – publica in principalele site-uri de stiri din industria ta communicate te presa – link-urile catre site-ul tau din comunicatele de presa iti vor creste traficul pe site si iti vor creste popularitatea.

Sincer acum, toate aceste strategii SEO pot fi implementate numai daca ai cunostinte specializate, iti consuma timp si se realizeaza treptat, pe o perioada indelungata. De aceea, majoritatea firmelor, mici sau mari companii, apeleaza la firme specializate SEO pentru promovarea site-ului lor.

Iata cateva motive pentru care este indicat sa colaborati cu firme specializate SEO:

  • Salvezi timp. Pentru a implementa o strategie SEO de success si a ajunge printre primii in rezultatele de cautare, ai nevoie de foarte mult timp. Daca nu ai la dispozitie acest timp sau vrei sa-l folosesti pentru a-ti mari profitul prin alte metode, atunci cu siguranta cea mai buna alegere este sa apelezi la o companie SEO.
  • Salvezi bani. Bineinteles, consultanta SEO costa, insa cu toate acestea tu vei salva bani pe termen indelungat. Vei avea costuri mai mici decat daca ai angaja o persoana full time pentru a-ti optimiza site-ul (nu uita, SEO se realizeaza pe o perioada indelungata pentru a obtine rezultate notabile). Mai mult decat atat, cu cat vei creste mai mult in motoarele de cautare, cu atat vei fi gasit mai usor de catre client si astfel vei avea numai de castigat.
  • Beneficiezi de serviciile unor specialisti – Companiile de SEO au specialisti SEO care se vor ocupa de site-ul tau. Este posibil sa inveti si tu tehnici de optimizare SEO, dar, serios acum, ai timpul necesar sa stai sa le inveti?! Daca deja nu ai cunostinte tehnice de implementare SEO, iti recomandam sa apelezi la specialist.
  • O companie SEO iti masoara si imbunatateste rezultatele – Lucrand cu specialisti, poti fi sigur ca acestia stiu sa-ti masoare rezultatele si sa ti le imbunatateasca.

Vezi ce servicii seo iti oferim pentru promovarea site-ului tau si cine a ales sa lucreze cu noi.

  • Promovare site prin Social Media

Trebuie sa fii constient ca exista 4 tipuri de social media:

  • Bloguri
  • Social networking
  • Forumuri
  • Social Bookmarking

Social Media te ajuta sa-ti promovezi site-ul prin trimiterea de trafic direct, prin link-uri catre site-ul tau si prin crearea awareness-ului.

Ce trebuie sa faci pentru a-ti promova site-ul prin intermediul Social Media:

  • Incepe un business blog
  • Devino membru in comunitatile Social Media – Cateva comunitati de business sunt: Facebook, LinkedIn, Twitter. Cateva comunitati Social Media, cum ar fi Facebook, iti ofera o gama larga de posibilitati de promovare a business-ului tau: creare pagina de companie, creare mini website, creare Poll-uri, concursuri, jocuri, grupuri de discutii, dar si campanii platite (ex: Facebook Ads, Linked In Ads)
  • Promoveaza-ti site-ul in Forumuri si liste de discutii
  • Email Marketing pentru promovare site

Nu neglija importanta e-mailului pentru a aduce vizitatori pe site-ul tau. Doar nu trimite spam-uri, nu trimite e-mailuri nesolicitate, fara permisiunea persoanelor catre care trimiti.

Cateva strategii de emailing:

  1. Creaza-ti semnatura personalizata in programul tau de E-Mail: Majoritatea programelor iti permit sa inserezi o semnatura personalizata la sfarsitul fiecarui email pe care il trimiti. Adauga in semnatura: logo-ul companiei, nume, functie, adresa, telefon, URL, adresa email. Astfel potentialii clienti pot lua legatura cu tine foarte usor.
  2. E-Mail Newsletter: Crearea unei publicatii lunare sau saptamanale pe care sa o trimiti prin email este una dintre cele mai importante tehnici de promovare. Poti scrie despre noutati din industrie, despre lansarea unor noi produse, oferte speciale, stocuri noi si orice consideri ca este de interes pentru clientii tai. Newsletter-ul este o metoda excelenta de a tine legatura cu clientii tai, de a genera incredere si brand awareness, de a construi relatii de lunga durata. De asemenea, te ajuta sa strangi adrese de email si sa-ti creezi o baza de date cu potentiali client.
  3. Strange “Abonati la Newsletter” prin orice metoda. Include formular de abonare la newsletter pe fiecare pagina din site-ul tau. Daca ai un business local, recomanda vizitatorilor sa se aboneze la newsletter pentru a primi oferte special create pentru ei.
  • Promovare site prin strategii creative

Iata cateva strategii de promovare site pe care nu le-am include in nicio alta categorie:

  1. Realizeaza concursuri. Oamenii adora sa primeasca ceva gratis. Daca vei anunta un concurs iar premiile vor fi motivante, cu siguranta vei genera mai mult trafic decat in mod obisnuit pe site-ul tau. Cu cat este mai creativ si mai amuzant concursul tau, cu atat vei avea mai mult succes. Nu uita de caracterul viral pe care trebuie sa-l aiba concursul, asftel incat sa fie comunicat chiar de catre participant.
  2. Creaza jocuri virale pentru target-ul tau. Care dintre voi n-a auzit de Farmville?! Jocul acesta lansat acum cativa ani pe Facebook a adunat peste 80 milioane de utilizatori si a crescut spectaculos numarul userilor pe Facebook. Gandeste-te la un mecanism viral pentru jocul tau, avand ca obiectiv final cresterea numarului de vizitatori pe site-ul tau si marirea bazei de date.
Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *